Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa
Telefon: 61793762
E-mail: hello@frauskau.dk

Betaling
frauskau.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der gives ikke kredit.

Levering
frauskau.dk tilstræber at afsende ordrer indenfor 1-2 hverdage.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 46 kr. Varer vil som standard blive leveret til nærmeste GLS pakkeshop, medmindre andet er aftalt.

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).

Dine varer vil blive sendt med med GLS.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-4 hverdage efter bestillingen.

Digitale varer leveres efter bestillingen og betaling er gennemført.


Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. frauskau.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Dette gælder dog ikke digitale varer.

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på hello@frauskau.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.

- Varer, hvor plomberingen er brudt.

- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.

- Aftaler indgået på offentlig auktion.

- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: hello@frauskau.dk


Terms of Sale

General information

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa
Phone: 61793762
Email: hello@frauskau.dk

Payment
frauskau.dk receives payment with VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Payment will only be deducted from your account when the item is shipped. All amounts are in DKK. Danish kroner and incl. VAT. No credit is given.

Delivery
frauskau.dk strives to send orders within 1-2 business days.

We ship to all of Denmark. Shipping prices from DKK 46. Items will be delivered to the nearest GLS parcel shop, unless otherwise agreed.

We do not deliver abroad (also applies to the Faroe Islands and Greenland).

Your goods will be sent with GLS.

Items are delivered every weekday. Your item will be delivered 1-4 business days after ordering.

Digital goods are delivered after the order and payment is completed.

Right of complaint
A 2-year right to make a complaint is granted in accordance with the Danish Sale of Goods Act. Our right of complaint applies to defects in material and / or manufacturing. You can have the item repaired, exchanged, the money returned or a reduction in the price, depending on the specific situation. The complaint does not apply to errors or damage committed by incorrect handling of the product / service. You must complain in "reasonable time" after you have discovered the defect / error. frauskau.dk will cover return costs to a reasonable extent.

Read more about your right to make a complaint on the Danish Competition and Consumer Authority's website.

Upon return, complaints and use of the right of withdrawal, the item must be sent to:

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa

Shipments are not received per. cash on delivery.

Refund
In the case of a refund, please enclose bank information in the form of reg. No. and account number so that the agreed amount can be transferred. The information can be provided without risk per. mail or other electronic form as it is not sensitive information and will only be used for our fulfillment of the refund.

Return policy
There is a 14-day full right of return on items purchased in our webshop. However, this does not apply to digital goods.

The period is calculated from that day;

- Where you receive the order.

- You get the last item in physical possession when it comes to an agreement on several different items, ordered in one order, but delivered individually or in several rounds.

- You get the last batch, or last part in physical possession, in the case of an agreement for the delivery of goods consisting of several lots / parts.

- The first item in physical possession in the case of regular delivery of goods over a specified period.

Return costs must be borne by you.

Cancellation must be reported to us no later than 14 days after purchase and from cancellation you must return the shipment within 14 days after. The notice must be given per. mail to hello@frauskau.dk. In the notice, you must clearly state that you wish to exercise your right of withdrawal. If you want to send the item back to us, you must fill in the enclosed Return Form and send the item to:

frauskau.dk
Løjt Nørrevang 3
6200 Aabenraa

You can not regret by simply refusing to receive the item without giving clear notice.

Goods except the right of withdrawal

The following product types are not included in the right of withdrawal:

- Products that are manufactured according to the consumer's specifications or have a clear personal touch.

- Sealed goods which, for health protection or hygiene reasons, are not suitable for return and where the seal is broken after delivery.

- Goods which, due to their nature, become inextricably mixed with others upon delivery.

- Items where the seal is broken.

- Performed non-financial services if the provision of the service has commenced with the prior express consent of the consumer and recognition that the right of withdrawal ceases when the service is fully completed.

- Delivery of digital content that is not delivered on a physical medium, if the execution has begun with the consumer's prior express consent and recognition thereof, that he or she thereby loses his or her right of withdrawal.

- Newspapers, magazines or periodicals, however, excluding subscription agreements for such publications.

- Agreements entered into at public auction.

- Goods that deteriorate or become obsolete quickly.

Return
You must return your order without undue delay and no later than 14 days after you have exercised your right of withdrawal. You must bear the direct costs of returning. When you return, you are responsible for the item being properly packed. You must enclose a copy of the order confirmation in the package.

You bear the risk of the item from the time of delivery of the item until we have received the return.

We do not accept packages sent by cash on delivery.

Condition of the item upon return
You are only liable for any deterioration in the value of the item, which is due to handling other than what is necessary to determine the item's nature, properties and the way in which it works. In other words, you can try the item as if you were trying it in a physical store.

If the item has been tested in addition to what is described above, it is considered used. Which means that upon cancellation of the purchase, you only get part or none of the purchase amount back, depending on the commercial value of the item at the time of receipt - of the return. In order to receive the entire purchase amount back, you must therefore try out the item without actually using it.

Refund
If you regret your purchase, you will of course receive the amount you have paid to us in return.

In the event of an impairment for which you are liable, this purchase amount will be deducted.

By exercising the right of withdrawal, all payments received from you, including delivery costs (excluding additional costs due to your choice of a form of delivery other than the cheapest form of standard delivery that we offer), will be refunded without undue delay and within 14 days from the date where we have been notified of your decision to exercise the right of withdrawal. Refunds are made using the same means of payment that you used for the original transaction, unless you have expressly agreed otherwise.

We may withhold the refund until we have received the item returned, unless you have previously provided documentation that you have returned it.

Opportunities for appeal
A complaint about a product or service can be submitted to the Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

You can complain to the Center for Complaint Resolution via the Complaints Portal for the House of Boards.

If you are a consumer residing in another EU country, you can indicate your complaint in the EU Commission's online complaint platform.

The platform can be found here: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

If you file a complaint here, you must provide our E-mail address: hello@frauskau.dk